God service är så sällsynt.

Ni vet ju att Filippa önskar sig ett dockhus som passar barbie, och det ska ha hiss. 
Som uppladdning för hennes nya rum har jag letat och letat efter hus med hiss. Barbiehusen som säljs är så vansinnigt plastiga, rosa och superdyra. Allt negativt man kan tänka sig.
Kidkrafts dockhus är superfina, i trä, stabila och dyra. Hittade ändå ett hos ABC leksaker till ett ok pris, och med hiss. Toppen!
Dock kom ett mail efter några dagar att varan tagit slut hos leverantören och de inte hunnit uppdatera sin hemsida, de bad om ursäkt och frågade om jag ville köpa ett annat dockhus från kidkraft (de har flera på sin hemsida) 
Jag blev jättebesviken! Och irriterad. 
Mailade tillbaka att hissen och prisklassen var det som var viktigt. 
Svaret kom snabbt och utan krångel. De erbjöd ett annat dockhus från kidkraft (som är dyrare) men till det priset jag beställde första huset! De bad återigen om ursäkt och jag fick det fina erbjudandet eftersom de sa att de själva gjort fel. De mailade med en bild på det nya dockhuset.
Detta är för mig service. De erkänner sitt fel (även om det kanske är så att det är deras leverantör som inte uppdaterat ordentligt till dem) jag som kund är ju inte intresserad av förklaringar till varför det blivit fel, jag vill ju bara ha en lösning. Det är mycket ovanligt och mycket proffesionellt i mina ögon, att förstå och ha det tänket inom service. 
Applåd till ABC leksaker! Ni har koll!



Kategori: Attack kidmattack
Taggar: ABC leksaker dockhuskidkraft kidkraft www.abcleksaker.com